Tuesday, September 06, 2011

perrgghhh, sakan beraya .

okay bloggers ! dah lama rasa nya tak merepek tepek kat blog ni . kesian ia dah berhabuk . hukhukk :( al maklum lah, busy beraya lah kata kan . hehee :) pergi rumah tu lah, ini lah . dengan open house nya lagi . so, memang jauh lah diri ni from lappy kesayangan kann . tu pun sometimes curi curi masa online FB and check email kejap . hahaa ! 


even until now, mood raya masih membara lagi okayy . kata sebulan raya kann . huehuee ! ada sesiapa nak buat open house lagi tak ? kalau ada, cepat cepat inform saya okayy . boleh saya plan serang rumah you guys semua ! hihii :D okay, tahun ni raya ada lain sikit from past few years . this year, saya meraikan 1 Syawal bersama keluarga sebelah Abah kat Parit, Perak . for past few years, saya meraikan Aidilfitri bersama keluarga sebelah Mama kat Kuala Kangsar, Perak . actually, beraya kat Parit or Kuala Kangsar, dua dua memberi keseronokan yang tersendiri . it just that, kalau kat Parit, suasana hari raya tuu lebih dirasai . maybe sebab suasana nya yang penuh kedesaan :)


kat Kuala Kangsar tuu pun best jugakss . cuma suasana nya lebih kurang macam kat bandar *dah nama nya pun Kuala Kangsar Bandar Diraja :)* . time malam raya, memang happening gilak lah . but then, lepas 1 or 2 Syawal, masing masing dok kalut balik meneruskan rutin harian . then, sunyi jek rasa . sob sobss !


so, tu yang macam excited lebih sikit tahun ni bila dapat beraya dalam suasana kedesaan tuu . feeling nya tuu memang lebih lah weyhhh ! dengan udara nya yang nyaman . plus, nyamuk yang dok gigih men-follow saya ke hulu ke hilir . sakit gatal tapi best wokk ! hahaa :P


part yang paling best nya time malam malam . sejuk jek kalau dapat tido kat kampung kannn :) memang feeling habis lah time tido . walaupun nyamuk banyak, i don't care ! janji kesejukan tuu dapat melenakan saya . ecewahh ! haaa, original air-cond tuu . bukan senang nak dapat . takda dijual kat mana mana kedai pun okayyy !


one more thing yang menjadi pengalaman yang manis raya tahun ni buat saya is when since first day of Syawal, saya sibuk jek kat dapur . tolong masak itu ini . perrgghh ! dapur tu pulaks bukan sebarang dapur . dapur siap dengan garaj lagi weyhh ! banyak memasak lah kata kan . hehee :) then, saya jugaks lah yang menjadi mangsa Opah suruh saya hidang makanan untuk tetamu semua . seriouslyy tak menang tangan lah dibuatnya . mentang mentang lah saya ni anak dara yang comeyy loteyy kann *okay, perah santan betul . dushh !* . HAHAHAHAHAHA !


**dipagi 1 Syawal**

yeayy yeayyy !
masih dapat duit raya .
nampak sangat saya ni masih muda mudi kann .
weewwwiitttt !
kau ada ?
miahahahaaa >.<


p/s ; raya itu indah .
tapi scary !

sakit tekak .
kes banyak minum ais lah ni .
ggrrrrr -____-"

thanks for reading this entry yawww :)

16 comments:

  1. byk angpau tu hehe isi berapa tu?mestii byk hehe..

    ReplyDelete
  2. kmpung sy pun kt kuala kangsar.. sis pekena laksatak kt pekan?

    ReplyDelete
  3. ; imbobo, Alhamdulillah banyak lah jugakss . hehee :)

    ReplyDelete
  4. ; faridah, like seriouslyy ? kat area mana ? of course ! sedap kannn :)

    ReplyDelete
  5. ; elyana, boleh boleh . tapi kena datang sini ambik sendiri okayy . hahaa :P

    ReplyDelete
  6. amboi bnyaknya smpul?
    kau punya ke?
    ke kau pinjam orang lain punya? :P

    ReplyDelete
  7. nadia pun dapat banyak duit raya...masih maintain setiap tahun...masih maintain muda lagi...hehehe

    ReplyDelete
  8. bnyk nye angpau..
    bg lah kte satu =P

    ReplyDelete
  9. adoi.. best r ko.. aku raya tahun ni, x dapat r duit raya..

    ReplyDelete
  10. ; amirul, of course lah guwa punya ! kau ada ? hahaa :P

    ReplyDelete
  11. ; nadiaazira, yeayyy ! sep sep sikittt . hihii :D

    ReplyDelete
  12. ; bigdaddyz, mesti lah dapat . muda lagi kann :) kalau daddy yang dapat tu memang hairan lah kannn . hahaaa !

    ReplyDelete
  13. ; zul, memang best punn . tu tanda nya kau dah tua lah broo . hihii :D

    ReplyDelete
  14. ; cik idora, boleh boleh . kecik punya hal lah tuu . hikhikk :P

    ReplyDelete